Dobre momenty - 2009

12/28/2009 Autor: Tomek



Nadszedł czas na muzyczne podsumowanie mijającego 2009 roku. Nie rozdzielałem moich faworytów na poszczególne kategorie. Nie są to również chartsy, więc nie sugerujcie się zupełnie przypadkową kolejnością. Wrzuciłem do jednego wora kilka płyt oraz kluczowych, zeszłorocznych utworów do których wracałem najczęściej i które ubarwiały mi kolejne, mijające miesiące. Zestawienie okazało się być całkiem eklektyczne. Let's start!

Kalle J - I Skydd Av Morket

Tesla Boy - Tesla Boy
Swayzak - Easy

Track pochodzi z epki "The Missing" zawierającej odświeżony material sprzed bodaj 12 lat. Kawałek "Easy" łudząco przypomina mi "Caught In This Affair" z ich albumu "Himawari" wydanego w 2000 roku. Swayzak to jeden z tych projektów od którego nie wymagam jakichś diametralnych zmian czy muzycznych metamorfoz. Przeważnie oszczędnie i melodyjnie... zawsze ze sporą klasą.




Andreas Tilliander feat. New Moscow - Caught In A Riot

O Andreasie pisałem już jakiś czas temu, właśnie przy okazji tego tracka. Przebojowy tech-house w popowej formule.

Ben Klock - In a While
Classixx feat. Jeppe - I Will Get You

Usłyszałem raz i na długo nie mogłem uwolnić się od tej melodii. Latem ta produkcja weszła mi wyjątkowo sprawnie.

Warpaint - Exquisite Corpse
Phoenix - Lisztomania
Kikumoto Allstars - Sagittarius



Atom (TM) - Liedgut

Rytmiczny hałas w najlepszym wydaniu. To będzie jedna z moich ulubionych pozycji w katalogu wytwórni Raster-Noton.

Solomun - Forever

Koniec roku i takie zaskoczenie. Kilka tygodni temu Mateusz podklepał mi ten kawałek. Spodobało się. Mozolnie snujący się przez ponad 8 minut, balearyczny tech-house. Przywodzi mi trochę na myśl pamiętne Discopolis by Lifelike & Kris Menace.

Popnoname - Touch (The Field Remix)
Dj Quik & Kurupt - Watcha Wan Do
Abe Duque & Blake Baxter - Let's Take It Back
Wiley - Bang



Tim Hecker - An Imaginary Country

Stuff od Heckera łykałem w ciemno. Płyta subtelna i zarazem emocjonująca. Problem z dronami i dźwiękowami plamami jest taki, że często potrafią być nużące i zbyt dekoracyjne. "An Imaginery Country" całkiem mocno angażuje słuchacza, więc wydaje mi się, że o jakiejkolwiek "muzyce tła" w tym przypadku, nie ma mowy.

Expo '70 - Awakening
Durrty Goodz feat. Mac - Forward Skip
Washed Out - Life of Leisure / High Times

Pierwsza, lepsza od drugiej i vice versa.



Toro Y Moi - 109

Po ostatnich demówkach czuję spory niedosyt. Sam Kayne West pokłada w Toro Y Moi sporo nadziei, hype'ując go przy okazji na swoim blogu. Liczę więc na to, że nas nie rozczaruje, bo przy wszechobecnej presji i ciśnieniu na jego, nie wydany jeszcze debiut, różnie to może z chłopakiem być. Podobno jest w trakcie urządzania swojego domowego studia.

Holy Ghost! - I Will Come Back (Classixx Acacpulco Nights Version)
Coco Solid feat. Bobbi Soxx - Turtle Pizza Cadillacs
Gucci Mane

Nic konkretnego. Gucci jako zjawisko.

0 komentarze:

Prześlij komentarz