Digital tsunami.

9/14/2009 Autor: Stadtkind



W poprzednim wpisie Tomek zgrabnie i konkretnie ujął ideę powstania tego bloga. Nic dodać, nic ująć. Dlatego pozwolę sobie w tym miejscu na osobistą dygresję.

Jakiś czas temu znużony ciągłym byciem online, postanowiłem przejrzeć dysk zewnętrzny, na który przerzuciłem większą część gromadzonej przez lata muzyki. Powierzchowny, szybki przegląd zamienił się jednak w całonocną retrospektywę, podczas której natknąłem się na wyszperane niegdyś perełki, nieco zakurzone i zapomniane standardy, absolutne klasyki, czy też utwory które mają dla mnie wyjątkowe znaczenie. Z pewnym rozrzewnieniem pomyślałem o czasach, kiedy absolutną większość czasu spędzonego w internecie poświęcałem na indywidualne muzyczne poszukiwania, wolny od nerwicy muzycznych blogów i nie obciążając świadomości życiem portali społecznościowych. Moja skłonność do archiwizacji i systematyzowania okazała się w tej kwestii nie do przecenienia. Nic mi z dysku nie uciekło, moje archiwa nie przeciekają.

Swojej fascynacji muzyką nigdy nie kierowałem jedynie "do środka", w dużej mierze jednak "na zewnątrz", starając się zarazić tym innych. W przeciwnym wypadku, nie organonizował bym imprez, grał jako dj czy angażował się w prowadzenie blogów. Myślę, że mam coś do powiedzenia na temat muzyki i może znajdzie się kilka osób, które będą moje wypowiedzi interesowały.

Jeśli chodzi o muzyczny suplement tego posta, to podążę za tropem wytyczonym przez Tomka. Znów Marcel Stinson, tym razem jednak pod najbardziej znanym ze swoich aliasów. Utwór "Digital Tsunami" z płyty "Harnessed The Storm" to jeden z moich największych faworytów, nie tylko w twórczości Stinsona, ale może i w historii tego wyjątkowego muzycznego kierunku.

Drexciya - Digital Tsunami

Jednocześnie zdałem sobie sprawę, że tytuł utworu i wpisu, to bardzo zgrabna i sugestywna metafora tego, z czym mam codziennie do czynienia po włączeniu komputera i otworzeniu przeglądarki. Mam jedynie nadzieję, że w tym całym zalewie cyfrowo przekazywanych informacji, strumień naszej własnej aktywności dotrze do pewnej grupy osób.


Pzdr.
Stadtkind

0 komentarze:

Prześlij komentarz